Onze eerste kennismaking met Kenia! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Josja, Els en Ellen - WaarBenJij.nu Onze eerste kennismaking met Kenia! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Josja, Els en Ellen - WaarBenJij.nu

Onze eerste kennismaking met Kenia!

Blijf op de hoogte en volg Josja, Els en Ellen

09 Oktober 2014 | Kenia, Eldoret

Hallo lieve dropjes thuis,

Toen was het echt zo ver, we vertrokken richting Kenia! Toen we om 11 uur 's avonds aan kwamen op Nairobi, met vertraging, stond onze taxi van het gastgezin klaar. Na een tijdje reizen kwamen aan bij hun appartement, waar om 12 uur 's avonds nog een mega grote warme maaltijd op ons stond te wachten. Inmiddels vielen onze ogen bijna dicht, maar hebben we toch maar heeel beleefd wat op. De volgende dag wilde we om 12 uur op het vliegveld staan, maar van mama liz moesten we eerst geld gaan wisselen en nog even tanken. Ook wilde de slagboom van de parkeergarage niet open, werden we afgezet aan de verkeerde kant van het vliegveld en ook het mega drukke verkeer zat niet helemaal mee. Gelukkig gaf mama liz aan dat ze geen stress kende, maar er zaten wel drie stresskipjes op de achterbank! :P Uiteindelijk kwamen we om kwart voor 2 aan, een uur voor vertrek en konden we nog net op de valreep inchecken! Maar het avontuur was nog niet afgelopen, toen we in ons claustrofobische mini vliegtuigje opstegen met 40 opgepropte mensen, hebben we toch wel even een schietgebedje gedaan :) toen we veilig geland waren, bleek het een tussenstop te zijn, onze moed zakte in onze schoenen .. totdat we na een tijdje erop gewezen werden dat dit toch wel Eldoret moest zijn! We bleken ongeveer de enige mensen op het hele vliegveld & de taxichauffeurs stonden voor ons in de rij ;) De taxi bracht ons naar Hilda (soort stage begeleidster) & het guesthouse waar we gaan verblijven. De mensen zijn hier in ieder geval erg vriendelijk, maar we vallen natuurlijk wel op als muzungu's (blanken), wat steeds geroepen word. Iedereen hier denkt ook dat we zusjes zijn, we werden er vriendelijk op geattendeerd dat 'you all have brown hair, and spots in your face!' Ah, bedankt, heel vriendelijk haha ;) Bovendien vroegen ze zich af waar Josja haar bril was en dat wij hem op hadden gezet om er knapper uit te zien, dat was dan natuurlijk wel weer heel aardig!

Na heerlijk geslapen te hebben die nacht, kregen we een lekker ontbijt. Ook zijn we de stad gaan verkennen met Hilda, de eerste boodschappen werden gedaan, maar eerst moest er nog geld gepind worden. Een makkelijke opgave misschien, maar hier toch iets moeilijker dan gedacht ;) na een lange tijd wachten, gegevens in te vullen, kwamen we erachter dat we verkeerd zaten en ook nog eens geen geld kregen. Hilda die in de auto aan het wachten was, midden op straat, stuurde ons naar het goede gebouw, het geld was binnen, maar Hilda en Els gingen toch nog even naar de 'verkeerde' bank, wat er met al die gegevens was gebeurd en of Els haar rekening niet geplunderd was! Ondertussen had Ellen de aanwijzing gekregen om achter het stuur te gaan zitten met Josja naast haar om weg te kunnen rijden als dat nodig was. Totdat er na een tijdje een man in een lange gele jas bij het raampje kwam staan en een ketting om ons wiel ging leggen. Wij in koor 'no, no, what are you doing, don't do that, noo! De man ging onverstoorbaar door en het volgende moment zaten we vastgeketend midden op straat in Eldoret, ondertussen werden we een bezienswaardigheid .. 2 blanke meisjes met een wielklem die hulpeloos verloren keken :P tot overmaat van ramp kwam er nog een politieman met knuppel op ons raam tikken. We waren het samen snel eens; wij gaan het raam nooit van ons leven open doen. Na een paar lange zwetende minuten, kwam gelukkig onze redding, Hilda & Els. Na wat overleg, een halfuur wachten en een bekeuring mochten we dan eindelijk gaan.

Het is hier verder heerlijk weer, hopelijk komen we mooi bruin terug :D In onze anderhalve dag die we in Kenia zijn, hebben we dus al flink wat beleefd, haha! :)

Liefs,
Josja, Els en Ellen

• 09 Oktober 2014 - 16:01

Rianne Lakerveld:

Hihihihihi... hoeveel avonturen volgen er nog??

• 09 Oktober 2014 - 16:03

Rick:

Leuk om van jullie te horen; lang leven het internet!
    Mooi dat het uiteindelijk allemaal is goed gekomen.

Veel plezier nog zusjes enne maak er een mooie tijd van! ;D

Greetz, Rick

(Oh oh Ellen dr eerste bekeuring + wielklem) :p

• 09 Oktober 2014 - 16:03

Rick:

Leuk om van jullie te horen; lang leven het internet!
    Mooi dat het uiteindelijk allemaal is goed gekomen.

Veel plezier nog zusjes enne maak er een mooie tijd van! ;D

Greetz, Rick

(Oh oh Ellen dr eerste bekeuring + wielklem) :p

• 09 Oktober 2014 - 16:10

Wilbert:

Goeiuh dag zeg,

Jullie hebben al veel meegemaakt! En kom je daar om te helpen, willen ze nog geld van je hebben ook ->bekeuring.

Maar het klinkt allemaal heel avontuurlijk en leuk. Zo te lezen blijven jullie er wel kalm onder ;-).

Ik zie nu al uit naar de volgende blog met spannende verhalen!

Heel veel succes!

Ciao, vanuit Nederland!
    Wilbert

• 09 Oktober 2014 - 17:18

Henri En Sjanie Van Santen:

Wat een reis en belevenissen hebben jullie al meegemaakt in een paar dagen. Ik had dat gezicht van Josja en Ellen wel willen zien, toen dat gebeurde met de wielklem. Goede tijd toegewenst dames we kijken uit naar jullie volgende verslag.

• 09 Oktober 2014 - 17:46

Sanne Van Iperen:

Oh wat spannend allemaal!!

Nog een hele fijne reis!
    Geniet er van en hopelijk lees ik snel meer over jullie in kenia.

Liefs sanne

• 09 Oktober 2014 - 17:48

Rebecca:

Haha wat een leuke komische avonturen alweer, succes daar! ;)

• 09 Oktober 2014 - 17:57

Mark:

haha wat een verhalen en dat na 1,5 dag! Veel plezier daar meiden! Ik ben benieuwd hoeveel bekeuringen er binnen 4 maanden worden verzameld ^^
    Mark

• 09 Oktober 2014 - 19:13

Carline:

Echt heeeel erg leuk om jullie blog te lezen :)
    & wat een avonturen, haha!
    Ik zie uit naar jullie volgende blog!
    Geniet! Veel liefs x

• 09 Oktober 2014 - 22:33

Sjoerd De Vrieze:

Jullie hebben in korte tijd al heel wat te vertellen! Dat belooft wat voor de komende tijd! Veel plezier, maar ook veel geluk!

• 10 Oktober 2014 - 10:17

Klazien:

Hahaha! Meteen al zo'n mooi verhaal.. Welkom in Afrika! ;) Zo te horen vermaken jullie je prima!
    Zet hem op toppers! :)

• 10 Oktober 2014 - 12:51

Tante Sjanie Hardenbol:

Zo zeg, wat hebben jullie al veel beleefd in die paar dagen!
    Wel fijn om te lezen dat jullie op je plekje zijn aangekomen, maar wat een avontuur zeg!
    Echt vervelend dat jullie direct al een bekeuring kregen dat heb je met al die corrupte landen!
    Succes met jullie stage daar en ik kijk uit naar de volgende beleving van jullie daar!
    Groetjes uit een zonnig Nederland!

• 10 Oktober 2014 - 22:22

Addie:

Wat leuk om te lezen, Josha, Els en Ellen! Jullie hebben schrijverstalent. Ik blijf jullie graag volgen. Een mooie manier om me meteen voor te bereiden... Geniet van alle uitdagingen en ik ben heel benieuwd naar jullie volgende verhaal. Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen, ondanks alle belevenissen die niet allemaal even relaxt waren,
    het ga jullie goed!
    Addie.

• 11 Oktober 2014 - 18:09

Lisanne Heikamp:

Josja!

Je zit er al joh!! Tof! Onzettend veel plezier allemaal! Maak er wat moois van!
    Enjoy!

• 12 Oktober 2014 - 14:01

Ewout:

Haha, wat een belevenissen al in de eerste paar dagen! Leuk om jullie eerste verhalen op het blog te lezen. Ik zie uit naar jullie volgende blog verhalen:)
    Maak er een toffe tijd van met elkaar!

• 12 Oktober 2014 - 16:22

Angela:

Wat leuk om te lezen dit, jullie beleven gelijk al grootse avonturen ;-) Ben heel benieuwd wat er nog meer komt de komende maanden! Heel veel zegen en liefs uit Asperen!

• 13 Oktober 2014 - 13:57

Karien:

Oh Jos, wat een avonturen al! Ik ben heel benieuwd hoe de komende maanden zullen zijn. Veel zegen en plezier!

• 13 Oktober 2014 - 22:57

Anne:

Ooo. Haha. Wat een heerlijk verhaal. Jullie zijn gelukig veilig beland; (! Kijk uit aar jullie volgende blig:)! Kusjee. Anne

• 15 Oktober 2014 - 22:46

Marja De Vrieze:

Jullie eerste ontmoeting is gelijk al een avontuur. Geniet van het zijn daar en veel zegen gewenst.

• 19 Oktober 2014 - 20:11

Jaap :

Het is al vroeg begonnen met jullie belevenissen
    Leuk om dit zo te kunnen volgen kenyagirls
    Ik vind het super dat jullie dit doen
    Groetjes Jaap Bonnie & kids